Zachowania trudne i zaburzone
Czas trwania: 90 min
Ramowy program:
- Emocje, uczucia, poczucia. Co o nich wiemy?
- Co dzieje się z człowiekiem w czasie przeżywania trudnych emocji? Na przykładzie podręcznego modelu mózgu.
- Zachowania trudne – dla kogo są trudne? Dlaczego?
- Zachowania zaburzone – kiedy diagnozujemy?
- Dostosowanie metod i form uczenia oraz wdrażaniem działań wychowawczych.
Możliwość wydłużenia szkolenia o temat: Geneza różnych zachowań trudnych – 1 godzina dłużej
Na przykład dowiecie się Państwo, jak pracujemy z dzieckiem przejawiającym zachowania trudne wynikające z uszkodzenia CUN a jak w wyniku nieprawidłowej socjalizacji?
O temat: Jak planować proces pomocy i wsparcia ucznia? Studium przypadku. – 1,5 godziny dłużej
Celem rady jest przekazanie rzetelnej wiedzy na temat mechanizmów przeżywania emocji i poznanie konsekwencji okazywania ich w sposób nieadekwatny. Refleksja na temat indywidualnych postaw względem uczniów sprawiających trudności wychowawcze, trudności w uczeniu się. Dyskusja na temat możliwości (zasoby szkoły, możliwości wynikające z Rozporządzenia) wdrażania działań wspierających dziecko. Wydłużenie spotkania daje szansę do warsztatowej pracy z nauczycielami w celu szukania zasobów w szkole, wypracowania nowych standardów.