Uczeń w kryzysie psychicznym. Wsparcie rodziny i dziecka. Pomoc PPP w szkole lub przedszkolu.
Czas trwania: 90 min
Ramowy program:
- Dzieci „zbyt grzeczne” oraz „zbyt niegrzeczne”
- Geneza i definicja zaburzeń zachowania
- Rodzaje zaburzeń zachowania
- Działanie mózgu w momencie intensywnej złości
- Interwencje wychowawcze w różnych sytuacjach
- Obserwacja i diagnoza ucznia
- Organizacja pomocy p-p w szkole
Celem rady jest przekazanie rzetelnej wiedzy w zakresie genezy zaburzeń i całego procesu rozwijania się zaburzeń zachowania. Poszukiwanie sposobów skutecznego radzenia sobie z uczniem oraz wypracowanie ścieżki obserwacji i diagnozy ucznia, tak aby efektywnie organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole.
Ważnym elementem jest poznanie rozwiązań systemowych i nie tylko wspierających efektywną pracę edukacyjno-terapeutyczną z uczniem. Poruszamy temat orzeczenia o kształceniu specjalnym ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym, włączenia we współpracę organizacje pozarządowe oraz kuratora rodzinnego i/lub asystenta rodziny, przekierowania dziecka do młodzieżowego ośrodka socjoterapii.