Nastolatek i jego relacja z jedzeniem – rada szkoleniowa
Czas trwania: 90 min
Spotkanie rozpoczynające edukację nauczycieli w zakresie różnych ról jakie odgrywa jedzenie i niejedzenie. Uczymy obserwacji uczniów ale i całej rodziny w celu wyłapania niepokojących sygnałów i dokonania wstępnej diagnozy sytuacji dziecka.
Omawiamy zniekształcenia poznawcze nastolatków względem swojego wyglądu i ogólnie dążenia do ideału.
Skłaniamy do autorefleksji na temat swoich zachowań, które modelują obraz ciała i stosunek do jedzenia.
Omawiamy sposób rozmowy z uczniem, gdzie niepokoi nas jego relacja z jedzeniem, możliwości pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i we współpracy z innymi instytucjami.
Zastanawiamy się, jakie postawy nauczycieli wspierając dorastającego nastolatka oraz jakie postawy kształtują w nim nieadekwatny obraz siebie.
To spotkanie jest niezbędne, aby móc spotkać się drugi raz i porozmawiać z nimi o zaburzeniach odżywiania. Ważna jest baza, aby drugie spotkanie było efektowne i dobrze zrozumiałe przez rodziców.
Szkolenie prowadzi dietetyk kliniczny z kwalifikacjami psychodietetyka