Kiedy kij, kiedy marchewka? O motywacji i automotywacji
Czas trwania: 90 min
Spotkanie z rodzicami: 60 min
Ramowy program
- Źródła motywacji – teorie psychologiczne
- Automotywacja – jak wzbudzać?
- Elementy dialogu motywującego
3. Motywacja zewnętrzna w szkole – kiedy działa?
– Konkretne metody i narzędzia motywujące. Propozycje wykorzystania elementów założeń Oceniania Kształtującego, terapii poznawczo-behawioralnej, dialogu motywującego, komunikacji bez przemocy.
4. Zasoby naszej szkoły, które sprzyjają motywowaniu uczniów.
Celem spotkania z nauczycielami jest docenienie pozytywnych narzędzi wykorzystywanych w Państwa placówce, jak i zdobycie nowych umiejętności miękkich oraz twardych w postaci narzędzi wspierających motywację i automotywację ucznia. W okresie trwania edukacji zdalnej, poszukiwanie rozwiązań motywujących na odległość w nurcie dialogu motywacyjnego i systemów zaproponowanych przez terapeutów poznawczo-behawioralnych. Bonusem udziału w radzie o tej tematyce jest otrzymanie krótkich aktywizatorów, które można wykorzystać na lekcji w celu pobudzenia uczniów.