Ile czasu spędzam z multimediami? – karta pracy, propozycja lekcji

O karcie pracy mówiłam więcej na webinarze opublikowanym na grupie FB „Profilaktyka w szkole„.

Narzędzie może być wykorzystywane w wielu sytuacjach. W gabinecie specjalisty szkolnego, kiedy nastolatek martwi się o swoją „relację” z multimediami… podczas warsztatu profilaktycznego – każdy wypełnia sobie swój zegar a następnie omawiamy go.
Pamiętaj! Nie w intencji rozliczenia młodzieży z tego, że w życiu siedzą tylko przed multimediami…

Zanim rozpoczniecie warsztat, ustalcie zasadę nie wyśmiewania się, rozliczania z tego, ile kto czasu spędza, wytykania kogoś palcami. Mówimy o sobie i za siebie.

Wspólnie popatrzcie, gdzie spędzamy najwięcej czasu, ile? Co nas zaskoczyło? Jak myślicie, jak mają inni?

Kolejnym krokiem będzie wspólne poznanie norm spędzania czasu przed multimediami (infografika z normami jest w innym poście).

Ważne zadanie na koniec – bez niego nie ma profilaktyki – Jakie są inne sposoby spędzania czasu wolnego? Jakie sposoby mam ja, jakie sposoby mają znajomi… Jaki nowy sposób mnie zainspirował?
Najpierw możecie ustalić sposoby na forum klasy wykorzystując zabawę „Kto tak jak ja…” (instrukcja w Narzędziowniku (link) ) a potem poprosić dzieci, aby zapisały kilka swoich.

Instrukcja:
każdy przypisuje kolory do określonych multimediów – na dole strony kolorujemy kółeczka. Np. ustalę sobie niebieski – telefon; zielony – komputer…

Teraz koloruję czas przed danym multimedium na tarczy zegara – uwzględniam każdą minutę. Jeśli rano, zanim wstaję z łóżka, przeglądam FB na telefonie przez 5minut, to zaznaczam. Jeśli korzystam z telefonu podczas 5-minutowych przerw, również zaznaczam.

Podliczamy czas pisząc sumę obok wymienionego multimedium na dole tarczy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.