Bezpieczeństwo dzieci w życiu realnym na podstawie programu rekomendowanego przez PARPĘ “Cukierki”

Pracowity tydzień! Ale pełen satysfakcji. Uwielbiam prowadzić program “Cukierki”. Uważam, że wszystkie dzieci w klasach 1-3 powinny uczestniczyć w takim warsztacie. (TUTAJ) znajdziecie propozycje porozmawiania z dziećmi na temat ich bezpieczeństwa z wykorzystaniem animacji “GADKI z psem” ( Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę ), ale jednorazowa lekcja to za mało. Znajdziecie również propozycje zajęć dot. bezpieczeństwa w sieci. Naiwność dzieci wynika m.in. z wciąż rozwijającego się obszaru czołowego mózgu. Płat odpowiadający za podejmowanie decyzji kształtuje się aż do ok. 21 roku życia. Dzieciom łatwiej jest podejmować decyzje (czytaj też reagować) kiedy mają wiedzę, znają skutki, mają przećwiczony schemat działania. Jak widać program “Cukierki” daje te narzędzia nie odbierając świetnej zabawy, przeżywania emocji, słuchania bajki i dyskutowania 🙂Wychowawcom proponuję rozmawiać na lekcjach o obcych – ich sztuczkach, o informacjach prywatnych (co to, dlaczego są prywatne…) i o osobach, którym można ufać.

Inne artykuły dotyczące bezpieczeństwa dzieci:
1. “Profilaktyka wczesnoszkolna. Jak dbać o bezpieczeństwo dzieci?
2. “E-lekcja o bezpieczeństwie w sieci z uczniami klas 1-4
3. “Drobne działania zwiększające bezpieczeństwo dziecka w sieci

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.